Eksklusive ure skaber ventelister
De seneste ti år har vi set en stor udvikling i efterspørgslen af luksus-ure. En efterspørgsel, som ville have påvirket udbuddet hos andre kommercielt tænkende producenter, men som eksempelvis Rolex og Patek Phillipe ikke har ladet sig påvirke af. Hos Rolex og Patek Phillipe handler det primært om at beskytte deres brand end øjeblikkelig fortjeneste, og derfor lader de sig ikke påvirke af, at efterspørgslen er ekspanderet.
Når producenterne vælger at placere sig selv i markedet på denne måde, så er det med til at skabe nogle konsekvenser for forbrugerne. Konsekvenser, der omhandler de såkaldte ventelister i butikkerne.

Hvis du eksempelvis efterspørger en “Pepsi” fra Rolex eller et ”Nautilus” fra Patek i en strøgbutik, får du gerne at vide, at ventelisten lyder på op til ti år, hvis de overhovedet tager imod flere ordre på de populære ure. Det er nemlig vores opfattelse, at ventelisterne er lukket og afskaffet. Vi kan forstå på vores kunder, at strøgbutikker vælger deres kunder med omhu.
Butikkerne sælger nemlig primært urene til relationer i værdiskabende sammenhænge. Det kan eksempelvis handle om kundernes placering. Så bor du i København, kan du nødvendigvis ikke købe dit ur i Herning. Hvis vi var i samme situation som strøgbutikkerne, hersker der ingen tvivl om, at vi havde handlet efter samme princip. For når der er så stor difference mellem udbud og efterspørgsel, så er det oplagt at vælge de kunder, der er mest relevante for ens egen forretning.
Hvis du er så heldig at komme på en venteliste, så vil den pris, du bliver ”givet” i butikken, i langt de fleste tilfælde ikke være den samme efter ventetiden er ovre. Du vil nemlig blive udsat for årlige prisstigninger fra producenternes side i løbet af den lange ventetid. Og ikke nok med det, så er det ikke sikkert, at du overhovedet får uret på armen. For hvem ved, om du kommer til at vente forgæves, da alle modeller før eller siden udgår af produktion.

Hos UrHandleren er det vigtigt for os, at du hverken oplever ventelister eller ekstreme prisstigninger over tid. Derfor er vi transparente i vores prissætning, så der er en klar forståelse for, hvorfor du vil opleve en højere pris hos os end i strøgbutikken. Dit ”Pepsi” hos UrHandleren vil eksempelvis koste det tredobbelte end den vejledende listepris, som du bliver præsenteret for i butikken. Årsagen er, at når vi går ud og køber uret hjem, så overbyder vi EU-markedet. Derfor bliver vi også nødt til at prissætte herefter, men til gengæld kommer du ikke på nogen venteliste og du vil heller ikke opleve yderligere prisstigning.

Men er prisen hos UrHandleren så troværdig? Det er den selvfølgelig. Det er vigtigt for os, at det fremstår tydeligt, hvad henholdsvis vores pris er og hvad listeprisen er. Vi mener, at vi skal se væk fra listeprisen og i stedet se på urets brugtværdi, da den svarer til det samme hos UrHandleren og strøgbutikkerne. Med en efterspørgsel, der er ekspanderet de seneste ti år, så er det naturligt, at vi oplever en skævvridning i markedet. En skævvridning, der ikke kommer til at ændre sig lige foreløbigt. I dag er urerne efterspurgte som aldrig før. De skaber værdi for slutkunderne. Og det har vist sig, at urerne er en sikker kapitalbevaring. Hos UrHandleren er der rig mulighed for at anskaffe sig et eksklusivt håndværk, som hurtigt vil ”opspare værdi”, også selvom det er købt til markedsprisen.

Vi holder dig opdateret
Tilmeld dig til vores mailliste hvor vi sender spændende nyt og gode erfaringer fra vores hverdag.